Hur svårt kan det vara???

Åh, jag är frustrerad!!! Hur svårt kan det vara att göra ett hål i datorn som passar ihop med kabeln som leder till kameran? Det är tydligen enklare att göra två hål i väggen och skicka information över hela världen med hjälp av internet än att få några stackars bilder att hoppa från kamera till hårddisk. Jag vet då inte hur Johnny har gjort. Och inte är han hemma för att hjälpa mig nu när jag skulle behöva det. Bara jobb, jobb, jobb. (oj, nu råkade jag hitta ett nytt snabb-kommando! Ctrl+o öppnar direktväg till min mapp. Fiffigt! )

Och hur svårt kan det vara att få en hund att lyssna på mig när jag ropar, skriker och hoppar upp och ner och vill att den ska komma tillbaka? Vill bara säga till Cesar att det är ett skämt att behålla lugnet när man känner hjärnan koka av ilska. Det är bara att inse, hundpsykolog är inte yrket för mig, trots att jag skulle behöva klippa mig och skaffa mig ett jobb.

Och hur får man en bondkatt att förstå att han kan vara ute i det soliga vädret utan att frysa ihjäl när han har på sig en tvättäkta päls och inte en sommarjacka av nylon? Att köket inte är ett buffébord som erbjuder mat dygnet runt närhelst man ropar och att alla två-beningar inte är servitörer?

Och sist men inte minst, hur svårt kan det vara att uppfinna ett spraylim för husdjur? En liten dusch med "Hair-stay-on-foundation" och inget lösflygande hår mer. Inget katthår på ulljackan och inget hundhår på mattan. Vilket lyft för husfriden och amygdalan i min hjärna! (om du undrar vad amygdala är, läs mer här! http://sv.wikipedia.org/wiki/Amygdala)

Nä, nu ska jag sluta klaga och ta fram dammsugaren eller något annat kreativt och roligt. Ha en rolig dag!

/Soffi-suck

Kommentarer
Postat av: Johnny

Ooops....



Vågar man komma hem idag.....

2009-04-07 @ 15:53:51
Postat av: Christina

du tror inte det kan vara en sammansvärjning?

2009-04-08 @ 13:38:48
Postat av: Emma

Hur svårt kan de vara att meddela ALLA sina sytrar att man har börjat blogga eller räknas inte alla?? Morrr....

2009-04-10 @ 12:11:22
Postat av: Camilla

hehe, jadu..det verkar vara svårt då allt kommer på en gång, men kom ihpåg att andas och ta en sak i taget...smile Hoppas ni haft en bra påsk med allt vad det innebär.

Kram

2009-04-15 @ 10:17:37
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Lill Moster

Uppdatering...!!!!!!!

2009-04-23 @ 22:11:19
URL: http://fredalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0