Batman

Hej och hallå allihopa, I´m back! :)

En vecka sen jag skrev sist, men det har faktiskt varit lite synd om stackars mig.... Edwin blev ju förkyld och förra fredagen var det min tur. Har haft ont i kroppen, snuva, hosta och tät överallt känns det som. Har inte varit sugen på att tänka och skriva nånting, men jag har läst era kommentarer och dom värmer! Kanske är det bara högfärdshosta jag har lidit av efter alla komplimanger... *skrattar* Men jag tror jag är på bättringsvägen nu!

Nåt helt annat; jag tror att det är Eagel-eye Cherry som ligger ute i vagnen och sover på altanen. Han sover med ena ögat öppet och det var ju så Eagel-eye fick sitt smeknamn som barn, vilket han senare tog som artistnamn. Visst var det hans syster, Neneh Cherry, som hade en hit med låten "Tears never dry", eller nåt sånt. Vart tog dom vägen? Och på tal om tårar, Frida, har din vagel försvunnit?

Men det där var bara ett sidospår.

För någon vecka sen var jag och köpte en sån där babyvakt man har ute i vagnen så att man hör när barnet vaknar. Tyckte det skulle var praktiskt så att jag skulle kunna tex dammsuga utan att slå av och på dammsugaren stup i kvarten för att gå och titta i fönstret. (dumt egentligen, nu har man ju inget att skylla på och använda som argument till varför man inte varit en god hemmafru och städat.) Nåja, sagt och gjort, åkte och köpte en sådan, packade upp den, kopplade in den och ut i vagnen med sändardelen. Efter en stund hör jag gråt, men det låter inte bekant. Det är ett barn som gråter hejdlöst så jag går ut och tittar. Edwin sover gott. Går in igen. Efter en stund börjar det igen. Då hör jag steg också och barnet bara gråter. Står och lyssnar en stund, men inget mer händer. Förstår att det inte är röster jag hör i mitt huvud, utan att jag måste kommit in på någon annans kanal och babyvakt, så jag byter frekvens och allt fungerar bra.

Det har inte hänt någon till gång, tills idag. Jag höll på att dammsuga och hade spänt fast mottagardosan i jeansfickan. Blåste av golven här nere och gick upp. När jag höll på och dammsugade i sovrummet hör jag hur det sprakar så jag stänger av dammsugaren för att lyssna. Och det var inte Edwin den här gången heller. Jag hör hur ett barn jollrar på och någon vuxen som pratar i bakgrunden. Låter som om dom är i köket eller nåt, för det slamras med porslin, tallrikar eller dylikt. Tyvärr kan jag inte urskilja några ord, men eftersom jag är nyfiken försöker jag få in bättre ljud. Går omkring och testar olika ställen, men det är bara i sovrummet jag hör dom prata. Konstigt.

Det kanske inte är så konstigt tycker ni, det är ju inte högteknologisk SÄPO-utrustning jag har tillgång till och det är ju inget ovanligt att få in nåt helt annat på frekvensen. På jobbet tex, i dom babyvakterna, så kunde vi ibland höra taxifolket prata över sin radio. Inte så kul om man är den som har sovande jour... Det som jag tycker är konstigt är att vi bor ju inte nära någon som har barn, och så lång räckvidd har inte den här babyvakten. Jag har en helt annan teori....

Jag ska bli känd. TV-kändis rättare sagt. På kanal TV4+. Det ni! Jag ska skriva till programmet "Det okända" och berätta om spökerierna som pågår och hela tiden avbryter min hemtjänstgöring som ogift fru. I brevet ska jag be att dom tar hit en engelsman som tar kontakt med dom osaliga andarna. Det känns lite mer trovärdigt när det är någon som pratar engelska, jag menar, det är ju ett världsspråk, så det borde väl dom flesta spöken kunna tycker jag. Ska bli intressant och höra om han känner kalla stråk, om han får kalla kårar på sin rygg nånstans och vad det kan vara... (jag tänker inte säga att det beror på att det är torpargrund på huset om han ligger ner på golvet, för där är det lite kallt.) Kanske man får göra en liten seans med hålla-händer-i-ring eller nåt.

För att ytterligare förstärka mina misstankar ska jag berätta om drömmen jag hade när jag nyss hade träffat Johnny. Jag drömde att jag låg på soffan i vardagsrummet här i huset och att det fanns en liten blå dörr vid den öppna spisen. Det var nån som ville att jag skulle öppna den, men det gjorde jag inte. Det finns ju ingen dörr där nu så det var ju lite konstigt. När jag några dagar senare av en händelse berättade om drömmen för Johnny, sa han: -Nä, lägg av! Du skämtar!
Jag fattade ingenting tills han berättade att det funnits en dörr där för länge sedan, men att den var borttagen nu. Det hade varit ett litet pannrum tror jag. Oh, scary.....

För några veckor sedan var vi tvungen att inhandla en ny tvättmaskin då den gamla gett upp. Det var ju verkligen jätte roligt att tvätta igen. En maskin som kör hela programmet utan hjälp, som spolar i och ur och inte håller på i 4 timmar. Vi hade sparat ihop ett nätt litet tvättberg som snabbt fylldes på med kräk-kläder och sen körde jag saker som jag tänkt tvätta länge, men inte kunnat i den äldre maskinen, som tex yllefiltar. Men det var då det hände. Jag började höra tvättmaskinen prata. Just när den sätter igång med tvättningen i programmet låter det som han sjunger Bat-man! som i tv-serien ni vet. Det kan ju inte var normalt!? Kanske är det en fladdermus-ande som försöker kommunicera med mig? Jag försökte få Johnny och höra det också, men han bara tittade på mig och sa att det kanske vore bra att jag kom ut lite mer och inte bara gick här hemma....

Nåja, jag ska göra som han säger. Jag ska ta en kopp kaffe och sätta mig i solen på altanen en stund tills Edwin vaknar. Ska bara öppna fladdermusboet och ta ur tvätten!

Tjing!
Sofia

Just det, GRATTIS GRATTIS JÖRGEN PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja de är nog bäst du tar och skriver till Det okända;) Hoppas förkylningarna släppt och ni mår prima nu...Jodu, jag har visst missat det att det är inte bra att träna;) Så jag ahr inte lärt mig det, så ajg fortsätter med min löpträning och styrketräning ett tag till;)

Vassego till kläderna!=)

kram kram

2009-03-25 @ 19:14:42
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Freda

Seriöst...sluta knarka =)Annars måste jag tro på Elisabeth, de här med att man blir dummar om man föder barn...hahah!

Min vagel är försvunnen. Värken försvann redan onsda?! Dagen efter jag spolade ögat med saltvatten på skolan. Så redan på freda sminkade jag ögat utan problem. Har tom färgat fransar och bryn i veckan =)

Önska att jag hade en tvättmaskin här. Finna de bänk tvättmaskiner??? Klocken är mycket...20min kvar på maskinen med skolkläder...!

KRAM

2009-03-25 @ 23:01:12
URL: http://fredalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0