Jag och Lars

Intro:  http://www.youtube.com/watch?v=DUpS7ZChYzo

Gå och lyssna först så förstår du hur det kan var för mig. *ler*


Så med andra ord så återuppstår jag nu här på min blogg. Ja, jag vet Christina, man ska inte ha en blogg när man inte skriver där frekvent och ofta. Men å andra sidan får man väl tänka positivt och vara glad åt att det finns människor som vill läsa vad som står skrivet på denna internetadress. Ofta och för det mesta kan jag ha tänkt ut vad jag skulle ha skrivit för slagfärdigt och roligt här när dagarna går och det lilla livet fortskrider och man hör en ensam duva kraxa som en kråka och associationerna bara spretar iväg åt något obeskrivligt håll. Eftersom jag inte är så där teknikorienterad så kanske det finns någon sorts manick, som jag inte fått upp ögonen för ännu, som man kan plugga in i örat och streama tankarna direkt ner i datorn. Nåväl, tips emottages gärna isåfall!

Dagens dag, vad innehåller den då?

Tja, Edwin ligger just nu och sover ute i solen. Det är ju helt underbart vilken höst det är, lite som sommar faktiskt. Förmiddagen har innehållet som vanligt lunch, städning och promenad och administrativt kontorsarbete (läs telefonsamtal till diverse företag). Det finns verkligen mycket jag skulle kunna göra, allt från att stapla ved till att påbörja omklädning av ett par dynor till ett dagis, eller att städa altanen, eller söka jobb....

Ja jobb ja. Inget hittills här i Skellefteå. Jag ska vara föräldraledig till nyår om jag inte får ett jobb innan dess. Jag skulle verkligen vilja få något, vad som helst, bara det ger en rimlig inkomst. Är verkligen inte sugen på att pendla till Umeå. Men det här är ett så tråkigt spörsmål att dryfta, så det hoppar vi över tror jag!!!

Till något roligare; Edwin!!! :)

Utvecklingen sker verkligen i en ohejdat snabb fart! Han har fått två vassa tänder nu, gillar att tugga på saker, allt från hårdbröd till sladdar och stolskarmar. Han har suttit stadigt ett tag nu och försöker att ta sig fram på golvet på olika sätt. Antingen genom att masa, mest bakåt då, eller genom att sitt och vända sig och olika håll på nåt vis. Helt plötsligt är han någon annanstans och ingen förstod hur det gick till! Igår när vi var på Öppna Förskolan ställde han sig upp på knä första gången, så krypningen kanske inte är långt borta. Ibland tror vi att han har en inbyggd känguru i sin lilla kropp, för han kan stå och hoppa hur länge som helst. Gåstolen är annars en favoritgrej. Han kör verkligen i 120, bara att flytta fötterna och djuren! Trösklar är inget problem och han tycker det är roligt att köra in i saker.

Jaha, nu vaknade han där ute! Slut på friden!

Jag återkommer! Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nämen, titta..ett nytt inlägg! Mycket trevligt och efterlängtat=) Ni verkar leva och må och däruppe, och edwin verkar växa på...=) tack för det fina kortet, otroligt fint!=)

kram kram

2009-09-24 @ 14:49:06
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Freda

Plötsligt händer de och du uppstår! Coolt!

BILDER BILDER BILDER!

Planerar ni en resa mot Sävar om 2 helger?? Tänkte väl, då ses vi =)



hehe!

2009-09-26 @ 23:46:07
URL: http://fredalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0