Välkommen till min nya blogg!

Eller nya och nya, har ju aldrig haft någon blogg förut! Men man vill ju inte vara ute, på fel sida av gärdsgår´n så att säga, så nu ska Tant Sofia också ge sig ut i cyberrymden och sprida sina klokheter och strapatser. Det kan ju bli spännande, eller hur?! Jag ska till och med ta och lära mig hur man får bilder från kameran hit till skärmen, men det hinner jag nog inte med nu till detta premiärinlägg. Tiden känns som om den är knapp, för det lilla matmonstret ligger ute i sin vagn och sover och kan när som helst vakna, och då är det bråttom. Ni kanske inte visste det, men ibland måste man få mat på under en minut, annars kan det hända något allvarligt. Jag vet inte vad det är, men det vill man ju inte ta reda på....  :)

Kan ju så här i starten uppdatera er om hur min vardag ser ut just idag. Det är måndag och veckan har just börjat. Inte för att det känns som nåt speciellt för de flesta dagarna skulle man kunna ta för måndagar, torsdagar eller lördagar. Enda skillnaden är om Johnny jobbar eller inte. Idag skulle det då kunna vara lördag, för han är väldigt förkyld och är hemma från jobbet. Jag och Edwin håller tummarna att det inte ska drabba oss. Dagen har annars innehållit, förutom semper 1, kiss, bajs och kräk, ett besök på BVC. Denna pojke växer så det knakar just nu. På ca 3 veckor har han ökat 1 kilo och 2 cm så nu väger han 5750 g och är 60,5 cm lång. Det går onödigt snabbt höll jag på att säga. Här om dagen upptäckte jag att kläderna var för små, hur gick det till? Tur att man hade kläder i nästa storlek också!

Efter vägningen och mätningen så var det hem igen och in med mera mat i lilla magen, på med overallen och ner i vagnen och ut på promenad med barn och hund. Väldigt härligt väder ute idag, plusgrader och vindstilla. Lite plaskigt och slaskigt, så det är ju inte en så trevlig årstid nu framöver om man har hund kan jag säga. Dom har en tendens att bli svartprickiga under magen. Efter 45 minuters-promenaden parkerades vagnen på altanen, modern hällde i sig lite kaffe för att sen åka iväg till shoppingcentret Solbacken för att fynda motorolja (299:- för 4 liter shell-olja), sockar (10:-/st) och squash (9.90:-/kg). Är det nån som har nåt bra recept som involverar squash mottages det gärna! :) Eller överhuvudtaget recept på vardagasmat som går fort, lätt och blir gott vore trevligt. Det vill bli liksom samma och samma hela tiden.

Ojoj, nu sprakar det i baby-vakten, tiden är ute! Ha det så bra, vi hörs!

Sofia 

P.S. Märker att jag skriver som om jag hade en så där 2000 läsare om dagen redan... *skrattar* Satsar på att försöka skaffa en bred publik från Småland med små fyndtips.... ;) D.S.



Kommentarer
Postat av: Åse

Halloj!

Var tvungen att kika in & kolla om du kommit igång! Ser fram emot att följa din blogg - känner på mig, av någon konstig anledning, att den kommer bli ganska underhållande!! ;-)



Stor kram

2009-03-13 @ 18:10:01
URL: http://aselundgren.blogg.se/
Postat av: Åse

JIPPIE - du har börjat! Eftersom jag är en äkta smålänning kan jag omedelbart dela med mig av ett gott recept innehållande just - squash! Stek kycklingstrimlor & blanda sen ner en massa squashbitar, rödlök, paprika & fajitakrydda & creme fraiche. Rulla in geggan i tortillas, strö lite ost på & släng in i ugnen 10 minuter. MUMSFILLIBABBA!!



Pussa lillskrutten från mig & hoppas vi ses snart!



Kram kram & fortsätt nu blogga flitigt

2009-03-17 @ 09:50:37
Postat av: Lill Moster

Plötsligt händer de. Blir intressant att se när du får en bild från kameran och hit...Jag hoppas ditt finger inte är med i bilden ;)

Skämt och sido... Kul att du också är igång nu. Öva flitigt så kan jag lära dig blogg detaljerna på påsk ;)

Nu ska lilla moster sova... Personlig träning kl 10 imorgon.. ;)

KRAM

2009-03-17 @ 23:19:08
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: Camilla

Välkommen till bloggandets värld, det nya sättet att se vad andra pysslar med;) Närå, skämt åsido...kul att du börjat blogga, nu får jag följa din lilla familj=)Du får gärna kika in på min blogg emellanåt om du har lust och lämna lite fotavtryck=) Jag kommer följa din blogg...just so you know=) Det är ju helt självklart!

Sköt om er massor, kram kram

2009-03-18 @ 10:48:06
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Linda

Det var på tiden, känns som om jag sagt detta till dig i drygt 20 år (huh, har tiden verkligen gått så fort)dvs att du ska börja skriva...



Ha det gott!

Kram



(Ps Känner igen hundproblemet mer än väl Ds)

2009-03-18 @ 11:49:43
Postat av: Stor Moster Inger

Kul att du hörde av dig och att du ska börja blogga. Det innebär nog att vi äntligen kommer att få en regelbunden kontakt. Jag har faktiskt tänkt på er där borta upp i norr i kväll och undrat hur ni har det med lille sonen. Skulle vara sååå roligt att träffa er och se underverket. Måste nog börja planera för en resa kanske men tiden springer iväg och jag är lite dålig på att just planera. Jobbet kräver sitt och man sitter och flämtar på kvällarna efter luft så man orkar ta nya tag nästa dag. Näe, riktigt så farligt är det inte, men lite åt det hållet är det. Jag ska i alla fall planera in en ordentlig semester i sommar i alla fall, det känns roligt.



Det verkar ju som du och Edvin har det alla tiders när ni är hemma om dagarna och han verkar må bara bra. Bra att han är matfrisk och äter pojken, så ska det va.



Nu ser jag framemot att läsa nya inlägg i din blogg, ska bli riktigt spännande det här. Btw så har jag ett recept på en vegetarisk gratäng med squash och auberginer men jag vet ju inte om du gillar sånt. Du kan få det i fall du vill ha det.



Ha de så bra och hälsa familjen!

Många kramar från Ö-vik!

2009-03-18 @ 21:19:07
Postat av: Linda

Hej!

Sitter på jobbet, klockan är kvart över två, dvs fikatid och så läser jag din blogg som går ut på en uppräkning av gott fikabröd, suck!



Hoppas att du kommer underfund med hur de nordliga normerna är när det kommer till mammaledig i kombination med fikasug!



Kram Linda







2009-03-23 @ 14:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0