Bara lite Edwin

Det har ju varit lite dåligt med bilder här på bloggen, har inte riktigt kommit igång med kameran + datorn ännu, men här kommer lite bilder som är några veckor gamla!

Edwin föddes den 9 januari klockan 11.14 på Skellefteå Lasarett. Han hade det nog rätt så bra där inne i magen, för det var ju meningen att han skulle ha dykt upp den 22 december redan, men vem vill bli utkonkurrerad av tomten? Efter ca 8 timmar satte doktorn en sugklocka på hans huvud och tvingade ut honom i denna värld, och då blir man ju inte så glad så klart. Då ser man ut så här!

                                         

Det var så roligt att få ta på honom de små kläderna vi hade med oss, som att klä en liten docka. Hans huvud var täckt av mörkt lite smålockigt hår och han hade stora blå ögon. På BB fick vi ett eget rum där både jag och Johnny kunde sova med Edwin. Här ligger underverket på sängen.
                                        

Jag har ju aldrig varit känd som mästerfotograf. Många är de kort där man kan ana mitt pekfinger i utkanten av bilden! Tyvärr kan jag väl inte säga att digitalkameran förbättrat min talang. Jag tog denna bild när Edwin låg i plastlådan, men det ser ut som om han ligger i en plastpåse, och i sådana får man ju inte stoppa barn i! Snälla, skicka inte denna bild till soc.!!!
                                       

Väl hemma så fortsatte vi vårt vardagsrumsliv, höll jag på att säga. Jag höll ju till rätt så mycket i soffan innan Edwin kom, och det fortsatte även efter förlossningen. Det här är Johnnys favoritbild. Det är bara ett litet knyte i ena soffhörnet, tänk så små dom är! (ni får ursäkta stöket, men vår städerska var på solsemester...)

                                      

Och vem är han då lik? Det är så svårt att säga. Han är inte lik någon av oss så där självklart och exakt, men visst har han vissa drag av oss. Sen ändras ju utseendet hela tiden i takt med att han växer. Det är ju inte så viktigt egentligen, men man försöker ändå hitta likheter med sig själv och Johnny. Men är man inte lik till utseendet, så kanske man blir lik i beteendet. Eller?

 

Nog om det, kanske kommer det nya bilder snart!
Sofia

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken liten söting!=) Soffan ser ju gigantisk ut jämfört med lille edwin;)

Han föddes i en mycket bra månad;) Och jag kan förstå att han trivdes inne i magen, är väl klart att man inte vill komma ut när man ska;) Been there done that, iofs minns jag inte mycket av själva förlossningen av mig själv men iaf;)



Kram kram

2009-04-01 @ 13:25:50
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0