Halv 70 är klockan slagen!

Hej och välkommen till mitt virituella kalas!

Vad roligt att ni kunde komma!  :) Ja, visst är det otroligt att jag hunnit bli sååå gammal redan!? Ja, jag vet, jag ser ju inte en dag äldre ut än vad jag gjorde igår. Nej, det är ingen bordsplacering, bara att välja fritt vart ni vill sitta, men helst inte i bokhyllan, den är ännu inte fjättrad vid väggen.  Haha, där var du allt rolig! Nä, jag känner mig inte så fjättrad nu längre. Våren gör ju att man känner sig friare och att man tar vara på sig själv lite mer och tar sig ut. Om sanningen ska fram så åker jag runt mest varje dag.

Det är så att....jo, du kan skicka kakorna är du snäll. Nä, inte har jag ansträngt mig. Det är bara sju sorters kakor och några hembakta wienerbröd. Inget märkvärdigt alls, man är ju bara hemma ändå på dagarna. Eller kvällarna menar jag!

Jo, jag skulle säga att det har ju som varit lite fullt på programmet på sistone. Det har hunnit varit påsk, fyra kalas och en massa andra saker. Jag håller på att planera för Edwins dop och sy hans dopklänning. Ja, mamma, det är inte så mycket kvar. Jag hinner nog.... hoppas jag.... Och sen så håller jag på att starta ett eget företag. Det kanske inte låter så mycket, men den här lilla killen är ju den som håller i min agenda så att säga. En lite oförutsägbar sekreterare skulle jag vilja påstå, men man kan å andra sidan alltid lita på att han håller sig i närheten. Han växer så mycket och det händer så otroligt mycket hela tiden. Vi har haft en himla tur som fått ett glatt morgontrött barn! Han skrattar och jollrar på tills han blir hungrig eller går varm. Då blir det lite ledsamt tills problemet är åtgärdat. Tänk imorgon blir han 4 månader. Vart tar tiden vägen?


Ja tack, gärna påtår för min del. Har nästan blivit någon sorts koffeinist tror jag. Måste väl ta igen allt man avstod förra året.

Jo, jag ska starta en liten syateljé. Jag har fått förfrågning från Färg och Tapet att sy upp till deras kunder när de gör inredningsuppdrag, och jag var inte sen att tacka ja. Man ska ta chansen när den kommer, även om det kanske inte var den alldeles ideala tidpunkten. Men det löser sig nog, tror jag.. Jag har varit och tagit reda på lite mer fakta kring vad man ska tänka på när man startar och funderar, hör och häpna, på att försöka göra det ordentligt. Först hade jag bara tänkt att registrera en firma så att jag kunde starta direkt, men istället ska jag planera och strukturera upp det och söka starta eget bidrag. Tänk om jag skulle få det, då skulle man kunna satsa lite mer helhjärtat tror jag!  Jag ska göra om vår friggebod till systuga, vilket jag ännu inte heller har gjort, men det känns verkligen roligt! Jag har redan tre uppdrag som väntar på mig här ute i hallen. Det är så kul att hålla på med tyger, man kan ju bli salig för mindre! ;)

Nä, höreni, sitt gärna kvar på era mjuka små rumpor, men jag ska ta och förflytta mig till soffan nu. Det är ju hockey, semifinal i vm. Spännande! Tack och bock för att ni tog er tid!

Kram, kram
Sofia


Måste bara ha med den här bilden från i påsk. Kusinerna på soffan hemma hos mamma. Nils, Hilde och Edwin. Dom är ju så söta allihop!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis så massor i efterskott:) Jag skyller min glömska på jetlaggen efter USAresan, kika in på min blogg så kan du läsa om mitt äventyr=) Va stor er lilla pojk har blivit:) Kul med syateljé, passar dig perfekt!=) Kram på dig

2009-05-10 @ 10:01:26
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Lill Moster

Tack för fikat!

2009-05-10 @ 14:35:48
URL: http://fredalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0