Kroppsliga funderingar

Hej hej!

Vad roligt att det är så många som har skrivit tillbaka till mig! Vad glad jag blir!!!  :) Ska försöka skriva nu när jag vet att det är nån som läser! Tack för receptet Åse, det lät jätte gott, och ja tack Inger, jag tar gärna det där receptet på gratängen! Kanske kan bli värsta matsidan det här, det är ju så gott med mat.... mmm...

Onsdag idag och vackert väder också. Börjar nästan bli lite bortskämd med all sol och värme. Jag är ju inte direkt känd för att lägga bort långkalsongerna först, men idag när jag var ute och promenerade hade jag på mig en vårjacka, iochförsig med en sweatshirt under, men det räckte. (ursäkta mig, men ordet sweatshirt lät lite 80-tal. Jag kan garantera att den iallafall inte var cerise eller mintgrön med raglanärm. Those were the days! (en parantes inom parantesen; blir lätt nervös när jag skriver engelska när jag lever med en engelsk-magister och vet att han kommer att läsa det här. Är så rädd för pekpinnen....  ))

Ja just det, promenad var det jag pratade om. Man kunde nästan känna vårkänslorna svagt bubbla upp när man här och där kunde känna den bara asfalten under skorna. Det är nåt visst med de första dagarna när marken blir synlig igen. Där emellan höll man ju på att slå ihjäl sig på den blanka isen, men det ska vi inte tänka på nu. Tänka positivt ska man ju göra!

Tråkigt nog har Edwin blivit förkyld också. Rosslig och snuvig i lilla näsan, men han är vid gott mod. När han har hostat så skrattar han, det känns väl konstigt. Tänk om man kunde vara så glad åt sina kroppsfunktioner som han är. En nysning, en fis, jätte kul! :)

På tal om lilla killen, han börjar bli kvällshungrig, sista måltiden innan natten, så jag ska bara lägga in bilden vi hade i tidningen för er som inte sett den. Det var inte lätt att få till den heller, men till sist blev det den här.



Nåja, som mamma sa när jag kom hem i fyran och var missnöjd med hur skolkortet hade blivit; "Men Sofia, du kan ju bara se ut som du gör".

Plingplong långkalsong, kanske nåt mer poetiskt eller politiskt nästa gång, vem vet. Sov så gott!
Sofia





Kommentarer
Postat av: Lill Moster

HAHAHAHAH, de är ju roligt att ni valde den sämsta bilden på Edwin. Lägg ut den riktiga knarkar-bilden jag tog =) Vi får göra de bättre nästa gång !



Jag har inte promenera idag, eftersom jag ser min egen fransrad, tack vare vageln. AJ! Jag hade dessutom min personliga träning idag. Nu ska de tränas. Ska pröva "på riktigt" imorgon... Få se om jag pallar att blogga ;)



Kram kram

2009-03-18 @ 22:33:55
URL: http://fredalundgren.blogg.se/
Postat av: Zandra

Haha, det fanns helt klart mycket värre bilder.

:D

Ni ser ju ut som ni gör iaf :P

2009-03-18 @ 22:45:09
URL: http://www.bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Stor Moster Inger

Vilket fint kort! Edvin ser verkligen pigg ut! Gullig kille.



kram

2009-03-21 @ 17:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0