En lärdom om dagen

Det är bra om man lär sig något nytt varje dag tycker jag. Ibland gör jag det på mitt jobb. Igår fick jag lära mig följande:

-Sofia, är Gud en man eller en kvinna?

-Jag vet inte. Vad tror du själv?

-En del säger att Gud är en man, och en del säger att Gud är en kvinna, så därför tror jag att Gud är transvestit!

Tja, vad vet man?! *ler* Kanske kanske....

Idag fick jag lära mig på mitt jobb att det är "hemskt att klottra på husväggar och broar. Då kommer polisen, och då får man inget kaffe!"

Tänk på det innan du begår ett brott!!!

Annars så längtar jag ganska mycket hem nu. Har befunnit mig i Umeå sen i måndags, och imorgon torsdag ska jag åka hem. Det känns skönt, mer än härligt. Jag tror att mitt huvud måste vila lite. Lite omväxlande konversation. Meningar som bara innehåller "Mamma, mamma, mamma, mamma" kan faktiskt vara mycket roliga, intressanta och finurliga. Om man på det lägger lite bakgrundsljud från en spelande orgel, två spelande tåg och en skrikande katt, ja, då känns det rätt så skönt i öronen. Ibland vill man bara kasta sig in i väggen när man får frågan "-Har du sovit gott i natt? Jag har sovit som en stock!"  för tjugonde gången på en eftermiddag. Det är kanske då man inser att man inte ska jobba många dagar i sträck.

Skulle för all del inte bli förvånade om det är tvärtom också, att de är suckandes trött på mig också. Samma frågor; -Hur har din dag varit? Behöver du hjälp med maten?" Bla, bla, bla.

Nä, jag ser nu att jag ska sluta klaga och gå och lägga mig så att jag får vakna snart och ta bussen hem. Ska snaskläsa Se & Hör som ligger här. Det pågår visst ett krig mellan Fadde och Bonde-Susanne. Bildt, vad ska du göra åt det?

God natt!
/Sofia


Kommentarer
Postat av: Christina

Bildt (oh Bildt, min Bildt) har fullt upp med att styra regeringsplanet o leka flygvärdinna i detsamma. Don´t push the man!

2010-03-25 @ 10:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0